تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

نوزدهم مرداد

نوزدهم مرداد سال 67 ....

بعد از گذر 23 سه سال از زندگی مشترکمان خاطرات سالها و ماهها و روزها را مرور می کنم و تمام اتفاقات زندگی ام به مانند صفحه ای از پرده سینما برایم زنده می شود که انگار همین دیروز بود آن خاطرات ...

بعد از پایان جنگ به دنبال کسی بودیم که با ارزشها و باورها و عقایدمان هماهنگ باشد و بالاخره بعد از پذیرش قطعنامه در مرداد سال 1367 ما هم زندگی مشترک خود را آغاز کردیم !

فکر می کنم چقدر طولانی زندگی کرده ام  بس این زندگی فراز و نشیب های خودش را داشته است !چقدر زیبایی و بهمراه خود سختیهایی هم داشته است هدیه فرزندان خوب و سالم از بهترین ثمرات این ازدواج و بهترین خوشی های زندگی امان بود .

امروزه که با جوانان صحبت می کنم و اغلبشان از داشتن فرزند ناراحتند، خودم را تداعی میکنم که چقدر فرزند داشتن برایم لذتبخش بود گاهی بعد از بدنیا آمدن دخترم بیشترین ساعات شب و روز را به او ور می رفتم ....نمی فهمیدم که غروب شده و همسرم به خانه می آید !!!

چقدر نداشتن های آن دوره هم لذت بخش بود...

با ورود فرزند دومم همسرم به سفر حج رفته بود و تحولات زیادی در زندگی امان اتفاق افتاده بود و با ورود فرزند سومم به علت جابجایی های شغلی همسرم برای مدت کوتاهی ساکن بوشهر شدیم و به علت نبودن امکانات پزشکی و....دوباره به تهران باز گشتیم ...چقدر دلم برای مناطق مرزی می سوزد چه آدم های قانع و نجیبی !!!

در ده سال گذشته همسرم جابجایی شغلی فراوانی داشته و ما هم به تبع آن دستخوش نشیب هایی بوده ایم !!!

امروزه روز که دخترم آماده رفتن به خانه ی بخت می شود ، باورم نمی شود ! چه زود گذشت همه چیز ...

 همیشه فکر می کردم با رفتن دخترم خیلی ناراحت خواهم شد از دورانهایی که خیلی کوچک بود به این موضوع فکر می کردم که اگر او برود چقدر غصه خواهم خورد ! اما امروز می بینم که فرزند دیگری به جمع صمیمی امان پیوسته با همه ی خوبی هایش ! شاید خدا خواسته دلداری ام دهد یا خستگی هایم را کمی بدر کند ، نمی دانم ! شاید دعاهایم مستجاب شده ....می گویند همراهی خدا مانند نفس کشیدن ، آرام و بیصدا و همیشگی است.

خدا را سپاس می گویم برای همه ی نعمت هایی که به من ارزانی داشته و قدر دان همه ی زیبایی هایش هستم و به پاس آن همه خوبی و زیبایی تنها و تنها سعی کرده ام که در ناراحتیها و ناملایمات خوبیها را هم ،ببینم و افق های روشن را نظاره کنم .

پی نوشت : می گویند به پیامبر (ص) گفتند یک دعای خوب برای امتت بفرما ، فرمودند الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا  خدایا لحظه ای به اندازه چشم بر هم زدنی ما را به خودمان وا مگذار . آمین



نظرات 13 + ارسال نظر
سعیده چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:50 ب.ظ http://s73.blogsky.com

سلام
چه زیبا دفتر این سال هارا ورق زدید...
در جایگاهی نیستم که بیش از این چیزی بگویم...
بابت دختر خانومتان هم تبریک...
خدا شما را همیشه برای خانوادیتان نگه دارد انشالله...

سلام سعیده عزیز
سالها گاهی به سرعت باد در ذهنم ورق می خورد ...
متشکرم
زندگیت پر از موفقیت باد.

دانیال چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.danyal.ir

ای خانوم ، اگر میدانستم از داشتن فرزند اینقدر دلشاد میشوید
حتما همراه با خواهری به دستبوسی میرسیدیم
الانم که دولت کریمه بابت هر فرزند یک میلیون اهدایی میدهد ، البته نمیدانم شامل حال بنده و خواهری هم بشود ،
اگر هم بشود فکر کنمخانم سعادت یار زودتر اخذ کرده باشند ...
به هر حال بر صحیفه قلبتان اسم ما را هم یک گوشه بنویسید
جای زیادی اشغال نمیکند

بابت اهدایی ،دلتان را صابون نزنید که قطعا به شما عزیزان تعلق نخواهد گرفت !!!
نام و یاد شما هم بر صحیفه قلب ما ثبت است ، ثبتش هم با سند برابر است عزیز بزرگوار

سهبا چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ب.ظ

سلام عزیزترینم . شبتان بخیر . سالگرد ازدواجتان مبارک .
امیدوارم سالهای طولانی در کنار همسر گرامی و خانواده عزیزتان با خوبی و خوشی و سلامتی زندگی نمایید . دعای خوشبختی ام را برای دختر عزیزتان را هم فراموش نخواهم کرد ...

چه غریب به هم پیوند خورده مناسبت های زندگی ما . تولد یگانه و شما در یک روز بود و حالا به فاصله یک روز از سالگرد ازدواجتان َ نیایش من متولد می شود !

سلام مهربانترین
شب شما هم بخیر و خوشی.
ما محتاج دعاهای خوب شما هستیم عزیز مهربان . ممنونم از لطف و محبتت .

خدا این دخترخانم های گلت را سلامت نگهدارد و همیشه شاهد موفقیتهایشان باشی که خیلی لذت بخش است ...
این گره خوردن مناسبت ها بی ربط نیست ...تولد نیایش عزیز هم مبارک !

بگو ببینم 29 شهریور مناسبتی ندارید؟! تا از الان ذوق کنم !

محمد چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ب.ظ http://www.hubut.blogsky.com

سلام:
خدا کمکت کرده،باز هم کمک می کنه...چون خدا رو میشناسی
فرق قدیمی ها با امروزی ها همینه...

من با چادری از نجابت
کنار جاده ایستاده ام
وبه افق روشن می نگرم
و سبزه های پاک
چه خوب می دانند که من
با صخره های صبور نسبت دارم....

سلام
شبت بخیر

مریم پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ق.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

من بهار را بی تو دوست ندارم ، من عشق را بی تو دوست ندارم ، من نفس کشیدن را بی تو دوست ندارم ، من زندگی را بی تو دوست ندارم .
تو تمام لحظه های من هستی که بی مضایقه می بینمت
سلام مهربانترینم!
ازدواج دخترتونو بهتون تبریک میگم و امیدوارم خوشبخت بشن
ولی واقعا روز و روزگار چه زود می گذرد خواهی نخواهی

سلام مریم مهربان
ممنونم از نظر لطف و محبتت .
کاش همه ی بهار و عشق و نفس کشیدن و...با همدیگر داشته باشیم !
روزگار خیلی زود می گذرد ...مانند گذر باد تند و دست نایافتنی ...
از تبریکت هم متشکرم .
امیدوارم روزهای شادی در پی داشته باشی .

سهبا پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:14 ق.ظ

هر چند بیست و نه شهریور تولد یکی از دوستان خوب من است , اما با نه روز اختلاف اگر حساب کنیم , 20 شهریور هم برای من روز ثبت شده ایست در خاطر ...
احتمالا سالگرد ازدواجی دیگر می شود این بیست و نهم درست است ؟ اگر اینطور باشد با سالگرد ازدواج برادرم یکی خواهد شد !

درست حدس زدی !
خداوند همیشه برایت روزهای شاد رقم بزند .
باز هم تولد نیایش عزیز را تبریک می گویم امیدوارم سالهای سال با سلامتی و تندرستی زنده باشد زیر سایه پدر و مادر نازنینش .

صهبانا جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:28 ب.ظ http://sahbana.blogsky.com

سلام
امیدوارم همه ی ایام زندگی شما سرشار از خاطرات خوش و بیاد ماندنی باشد ...
از اینکه پیام مهر دیگر دوستان را در این خانه می بینم بسیار خوشحالم .
وبلاگ خوب شما را با افتخار لینک کردم تا بیشتر از مطالب شما بهره ببرم .
سلامت و سعادتمند باشد.

سلام بزرگوار
کلبه ی ما را با قدومتان مزین فرمودید .
بسیار خوش آمدید
ممنونم از نگاه پر مهرتان.
شما هم با افتخار به جمع دوستان پیوستید
سربلند باشید

ترتیل آیات شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:57 ب.ظ

سلام بزرگوار
سالگرد پیوندتان مبارک ...
سایه یتان همیشه بر سر خانواده محترم مستدام ..
دعا بفرمائید ...

سلام
متشکرم از لطف و مرحمت جنابعالی .
دعا می کنم غرق باران شوی ....

س شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ http://asan3.mihanblog.com/

سلام
خیلی زیبا بود این یعنی تعبیر تلمیح حدیث بهشت در زیر پای مادران
همین مایه ، ارامش و اطمینان است که سختی های زندگی را برایتان شیرین کرده است!

همیشه شیرین و دل انگیز باشید.
تماما اتفاقات زیبای دخترخانم خوشبختتان را تبریک می گویم.
حق شیرینی ما را محفوظ بدارید.

سلام
خوش آمدید
خدا کند بتوانیم خوب مادری کنیم ! تربیت کار بسیار دشواری است ...
از تبریکتان هم سپاسگزارم
شیرینی هم به روی چشم !

ثنائی فر یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:31 ب.ظ http://www.sanae.blogfa.com

چه شیرین مرور کردید
باهم بودن ها همیشه نقش خوبی را خواهند آفرید
التماس دعا عزیز بزرگوار

خوش آمدید
کم پیدایید ،سعادت حضورتان را نداریم !
از لابلای در نگاه می کنم تا قدم های مهربان تو را ببینم
محتاج دعای شما خوبان هستیم

مهدی یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ب.ظ http://www.baran-110.blogsky.com/

سلام
تبریک وتهنیت می گویم این سالروز را
و مبارک باشد ازدواج دخترتان
خد ایا مارا عاقبت بخیر بگردان

سلام
ممنون از نگاه پر مهرتان و متشکر از تبریکتان .
چشم بر هم بگذارید این تجربه شیرین قسمت شما می شود .

الهی آمین ....

مهدی دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ب.ظ http://www.baran-110.blogsky.com/

سلام


بابا دخترمون میخواد بره دانشگاه ادامه تحصیل بده

سلام آقا مهدی
ادامه ی تحصیل هم میده ! ما اصلا دختربدون تحصیلات عالیه شوهر نمی دیم خصوصا اگه باران خانم باشه !

محمد جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:02 ب.ظ http://www.hubut.blogsky.com

پیوندتان مبارک !!!
(چقدر دیر !!)

متشکرم .
پیوند من یا دخترم ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد