تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

طواف عشق

انسان امانتدار آفرینش خویش است و عوالم بیرونی اش عکسی است از عالم درون او در لوح آینه سان وجود . طوفان کربلا ، طوفان ابتلایی است که انسانیت را در خود گرفته و آن کرانه های فراغت ، سراب های غفلتی بیش نیست .انسان کشتی شکسته طوفان صدفه نیست ، رها شده بر پهنه اقیانوس آسمان ، انسان قلب عالم هستی و حامل عرش الرحمن است ،و این سیاره ، عرصه تکوین . اینجا پهنه اختیار انسان است و آسمان عرصه جبروت ، و امر تکوین در این میانه تقدیر می شود ....آه از بار امانت که چه سنگین است !

عالم همه در طواف عشق است و دایره دار این طواف ، حسین است . اینجا در کربلا ، در سرچشمه  جاذبه ای که عالم  را بر محور عشق نظام داده است ،شیطان اکنون در گیر و دار آخرین نبرد خویش با سپاه عشق است و امروز در کربلاست که شمشیر شیطان از خون شکست می خورد ، از خون عاشق ، خون شهید .                                                                              شهیدآوینی 


نفس عمیق 1: خلق می دانند که در بهداری قرب حسین       دردها را بیشتر عباس درمان می کند

نفس عمیق 2 :خدایا بر دلهای ما پرتو یی از نور حسین (ع) بتابان .

نظرات 36 + ارسال نظر
دانیال چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ http://www.danyal.ir

خداوند سید شهیدان اهل قلم را با جدش حسین محشور کند ...
که راوی بودن حماسه دلدادگی در عین صداقت توفیق میخواهد و برکت
چه بسا زنی با 45 روز حضور در خرمشهر خالق « دا » میشود
و رزمنده ای با هشت سال حضور و جانبازی ، قاتل ماه میشود
اما بعد ، با تنفس های عمیقتان دچار حکمت پشت دل شدم
اشکبار شدم ، باریدم ... یا حق

براستی که هر عمل خیری را توفیقی می خواهد !
....
من در کوچه های بغض گرفته شهرم
به دنبال خالق باران می گردم....

س چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ق.ظ http://asan3.mihanblog.com/

تصویر اسب، بی نظیر است!!
با نقش آسمان، بیانگر تمام واقعه است!!!!

خدا کند تصاویر بتوانند آن همه غم و رنج واندوه را تصویر کنند !!!

س چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام التماس دعا

سلام و درود بر شما
محتاج دعایتانم

هستی چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:57 ب.ظ http://aftabealamtab.mihanblog.com/

سلام بر عزیز دلم مهربان ترین مهربانان
مطلبتون را خط به خط خوندم بسیار زیبا بود و عالیییییییییییییییی
خدا کند شهید آوینی هم شفیع ما باشند
عزیزترینم خیلی دلم می خواهد بشینیم و در مورد 8 سال دفاع مقدس حرف بزنیم و اون روزها

سلام بر هستی مهربانم
منهم دوست دارم در کنار شما به گفتگو بنشینم نازنین !

هستی چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:57 ب.ظ http://aftabealamtab.mihanblog.com/

ماه محرم هم تسلیت باد و التماس دعا

ایام سوگواری بر شما هم تسلیت باد
محتاج دعایتم عزیز مهربان .

دختران باباعطا پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:00 ب.ظ http://babaata.blogfa.com

سلام بزرگوار
ممنونم از حضورتون. ما هم مشتاق دیدار شما هستیم.
ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان تسلیت باد

به روز هستم با "گل زهرا حسین من"
التماس دعا
یاعلی

سلام
بر شما هم تسلیت باد
حتما می آیم و می خوانم .
علی یار و مددکار شما باد

سهبا پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:17 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

راستی آیا ,
کودکان کربلا تکلیفشان تنها ,
دائما تکرار مشق آب , آب !
مشق بابا آب بود ؟!

سلام عزیزترینم . اینقدر زیباست این نوشته کوتاهی که از شهید آوینی آورده اید که نمیدانم چه بگویم . باز و باز باید بخوانم تا بیابم عمقش را ...
انسان امانتدار آفرینش خویش است .... فعلا همین اولین جمله را دریابم تا بعد ...

درد دارم اینروزها ! عباس کجاست ؟!

گفته های سید مرتضی بر خاسته از عمق وجود ی با ایمان و آشنا به مفهوم عشق است ! خدا رحمتش کند ...

خداوند درد های جسمی و روحی همه امان را به غیرت و وفا داری عباس (ع) شفا دهد انشالله .

س پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ

می چرخم!
گاهی به هروله
برای رنج بی شمار حرمله!

گاهی فکر می کنم انسان چقدر می تواند شقی باشد!

مریم پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

نمی‌دانم تو را در ابر دیدم یا کجا دیدم
به هر جایی که رو کردم فقط روی تو را دیدم

تو را در مثنوی، در نی، تو را در‌ های و هو، در هی
تو را در بند بند ناله‌های بی‌صدا دیدم

تو مانند ترنم، مثل گل، عین غزل بودی
تو را شکل توسل، مثل ندبه، چون دعا دیدم

دوباره لیلة القدر آمد و شوریدگی‌هایم
تب شعر و غزل گل کرد و شور نینوا دیدم

شب موییدن شب آمد و موییدن شاعر
شکستم در خودم از بس که باران بلا دیدم

صدایت کردم و آیینه‌ها تابید در چشمم
نگاهم را به دالان بهشتی تازه وا دیدم

نگاهم کردی و باران یک ریز غزل آمد
نگاهت کردم و رنگین کمانی از خدا دیدم

تو را در شمع‌ها، قندیل‌ها، در عود، در اسپند
دلم را پَرزنان در حلقه پروانه‌ها دیدم

تو را پیچیده در خون، در حریر ظهر عاشورا
تو را در واژه‌های سبز رنگ ربنا دیدم

تو را در آبشار وحی جبرائیل و میکائیل
تو را یک ظهر زخمی در زمین کربلا دیدم

تو را دیدم که می‌چرخید گردت خانه کعبه
خدا را در حرم گم کرده بودم، در شما دیدم

شبیه سایه تو کعبه دنبالت به راه افتاد
تو حج بودی، تو را هم مروه دیدم، هم صفا دیدم

شب تنهای عاشورا و اشباحی که گم گشتند
تو را در آن شب تاریک، «مصباح الهدی» دیدم

در اوج کبر و در اوج ریای شام ـ ‌ای کعبه ـ
تو را هم شانه و هم شان کوی کبریا دیدم

دمی که اسب‌ها بر پیکر تو تاخت آوردند
تو را‌ ای بی‌کفن، در کسوت آل عبا دیدم

دلیل مرتضی! شبه پیمبر! گریه زهرا(س)
تو را محکمترین تفسیر راز «انّما» دیدم

هجوم نیزه‌ها بود و قنوت مهربان تو
تو را در موج موج ربنا در «آتنا» دیدم

تو را دیدم که داری دست در دستان ابراهیم
تو را با داغ حیدر، کوچه کوچه، پا به پا دیدم

تو را هر روز با ‌اندوه ابراهیم، همسایه
تو را با حلق اسماعیل، هر شب همصدا دیدم

همان شب که سرت بر نیزه‌ها قرآن تلاوت کرد
تو را در دامن زهرا(س) و دوش مصطفی(ص) دیدم

تنور خولی و تنهایی خورشید در غربت
تو را در چاه حیدر همنوای مرتضی دیدم

سرت بر نیزه قرآن خواند و جبرائیل حیران ماند
و من از کربلا تا شام را غار حرا دیدم

به یحیی و سیاوش جلوه می‌بخشد گل خونت
تو را ‌ای صبح صادق با امام مجتبی(ع) دیدم

تو را دلتنگ در دلتنگی شامی غریبانه
تو را بی‌تاب در بی‌تابی طشت طلا دیدم

شکستم در قصیده، در غزل، ‌ای جان شور و شعر
تو را وقتی که در فریاد «ادرک یا اخا» دیدم

تمام راه را بر نیزه‌ها با پای سر رفتی
به غیرت پا به پای زینب کبری(س) تو را دیدم

دل و دست از پلیدی‌های این دنیا شبی شستم
که خونت را حنای دست مشتی بی حیا دیدم

چنان فواره زد خون تو تا منظومه‎ی شمسی
که از خورشید هم خون رشیدت را فرا دیدم

مصیبت ماند و حیرت ماند و غربت ماند و عشق تو
ولا را در بلا جستم، بلا را در ولا دیدم

تصور از تفکر ماند و خون تو تداوم یافت
تو را خون خدا، خون خدا، خون خدا دیدم
سلام عزیز مهربانم!
ببخش اگر کامنتم طولانی شد آنقدر به نظرم زیبا آمد که نتوانستم به راحتی از آن بگذرم
متشکر برای نفسهای عمیقتان

تو را دیدم که می‌چرخید گردت خانه کعبه
خدا را در حرم گم کرده بودم، در شما دیدم

سلام مریم مهربان
ممنونم از شعر زیبایت نازنین . براستی نمیشود از خواندن یک مصرعش هم صرف نظر کرد !
باز هم متشکرم عزیز مهربان

دیوونه غربتی! جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ق.ظ http://kansas.persianblog.ir

فبک علی الحسین علیه السلام ...

خوش آمدید
ایام تسلیت باد ...

سهبا یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:27 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

باز هم سلام عزیزترینم . حکایت دستهای خالی ما و تمنای گوشه نگاه آسمانی تان را فراموش نمی کنید که مهربان ؟
عزاداریهایتان مقبول حق .

سلام مهربان

دعایت می کنم امشب
نمیدانم چه می خواهی
از او خواهم برای تو
هر آنچه در دلت خواهی ....
....
عزا داری های شما هم قبول باشد .
محتاج نگاه پر مهرت هستم عزیز مهربان

دانیال چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:09 ق.ظ http://www.danyal.ir

تو آنی که بیشتر از جانی ...
که اگر حتی جان خویش را ارزانی تو کنم
هنوز ارزان ارزیابی ات کردم ...
ممنون
با دعاهای شما زنده ام و هنوز نفس میکشم
مبادا رهایم کنی بانو ...

امیدوارم همیشه سلامت باشی
و در زیر سایه احدیت لحظه هایت سرشار از معنویت باشد
از نظر لطف شما ممنونم.

دانیال چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ http://www.danyal.ir

به به عاشورای حسینی با دیدن رهبر حسینی ... تماشا دارد
چهره رهبری نورانیت خاصی دارد که غم ها را زائل میکند
این هدیه خدا به مردان خداست ...
شما هم کامنت های ما را تایید نمیکنید ؟

این چند شب را غنیمت می شماریم !
براستی که چهره ایشان هم غمها را زایل می سازد و هم انرژی می دهد . ناگفته نماند که غم غربت حسین را برایمان یادآوری می کند !
به یادتان هستیم و دعاگو

البته که سرعت عمل ما در پاسخگویی هرگز به شما نمی رسد برادر ! عفو بفرمایید !

س جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ

آهنگ وبلاگتان، دل انگیز است و دلی ویران را می بشاید !

نظر لطف شماست !

لطف می کنید بفرمایید مصدر و ریشه فعل می بشاید چه است ؟

س جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:42 ب.ظ http://asan3.mihanblog.com/

شایستن
فقط بعضی صیغه هایش صرف می شود.
به این افعال شبه معین می گویند و سه تا بیشتر نیستند. شایستن - توانستن - بایستن
شاید و باید از همین شکل گرفته شده است که گاهی قیدند و گاهی صرف فعل!
صرف هرسه ناقص است. یعنی در همه ی شخص ها صرف نمی شود. چون کمک می کنند به صرف افعال به آنها شبه معین می گویند.
گاهی فکر می کنیم دستور سنگ و سخت است اما دستور زبان، زندگی واژه های ماست!

ممنونم از توضیحاتتان استاد

مریم شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

سلام بر مهربانترین بانوی بزرگوار بلاگستان
به یادتان هستم مهربانم همیشه هم به یادتان هستم
دوستتان دارم بی نهایت به توان بی نهایت

سلام بر مریم مهربان
آن وقتی که پیغامت رسید جای بسیار متبرکی بودم ! و دعایت کردم نازنین !
ممنونم از محبتت مهربان

ترتیل ایات شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام

عزاداری ها قبول حق انشاا...

کیمائیست عجب تعزیه داری * حسین (ع) * ...

سلام
عزاداری های شما هم قبول حق

محتاج نگاه های معنویتان هستیم ....

نرجس شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام عزیزترینم . اوقاتتان به شادمانی . با زحمات من چگونه اید مهربان ؟

سلام مهربانم .
شما همیشه مراحمید عزیز مهربان .
ایامتان به کام .

[ بدون نام ] دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:27 ب.ظ

انسان امانتدار آفرینش خویش است و عوالم بیرونی اش عکسی است از عالم درون او در لوح آینه سان وجود .


سلام بزرگوار ...

بسیار زیبا .
دعا ...

برترین نعمت خداوندگار نعمت وجود است ، کاش امانتداران خوبی باشیم ...

سلام بر شما
محتاج دعا های پر حال و هوایتان هستم صبرای عزیز.

صبرا دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ب.ظ

تو نظر قبلی اسمو نزدنم ... عفــــــــــوا

طنین صدای گام هایت همیشه آشناست ....

دانیال چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ق.ظ http://www.danyal.ir

خانم تنفس ، جذبه لطف ربانی شما در منزل عزیز دلم ،
به استماع این حقیر رسید ، چه بگویم جز سپاس خدای را که مرا به این فضیلت و مزیت اختصاص داد که بزرگی چون تو را در کنار کوچکی های خودم داشته باشم ، خود خودم !

سپاس خداوندی را که همه ی امور به قدرت او میسر است وهر امری به اراده او انجام می پذیرد و همه ی توفیقات از جانب اوست .
من هم همراهی شما را سپاسگزار و قدر دانم .

هستی چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ب.ظ http://aftabealamtab.mihanblog.com/

سلام خانم تنفس عزیزم
خانم تنفس عمو سلامت وبلاگ هاشو بسته
کادر قالب نوشته هاشم به نظر من درست شده
چرا اینجوری کرده خب؟

سلام هستی عزیز
از ایشان خبری ندارم !
راستی مگر چند تا وبلاگ داشته ؟!

سعیده چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ http://s73.blogsky.com

سلام عزیزترین
وای نمی دونید چه حسی دارم
عین عقده ای ها شدم
خب بعد کلی مدت اومدم اینجا
کلی دلتنگتون بودم بزرگوار
یه بارم دلم خواست تماس بگیرم ولی هرچی گشتم بهانه ای پیدا نکردم
خلاصه که به فکرتونم تنفس عزیز چه سر بزنم چه نه ...
کلی عذر خواهی بابت این همه تاخیر
می بینم که شمام خیلی وقته آپ نکردید
امان از این همه مشغله...

(وای سبک شدم ، بعد کلی دلتنگی)

به به ،سلام بر سعیده ی عزیزم
باور کن منهم به یادت هستم و دلتنگ شنیدن خنده های قشنگتم.
اما می دانم مشغول درسی ، مخصوصا دختر های فعال و درسخون و پیشرو در فعالیت های آموزشی و...

بهترین بهانه صحبت کردن ، دلتنگی است که عارض همه می شود !

هر وقت بیایی چه زود چه دیر خوشحال می شوم نازنین
موفق باشی و سربلند

مریم یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ق.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

شنیدن صدایت آرامش لحظه های اضطرابم بود بر من ببخش که وقت زیبایت را گرفتم
ای من به فدای مهربا نی ات
راستی سلام

ممنونم از نظر لطف و محبتت مهربان مریم .
به راستی سهم هر کس از هستی به اندازه قلب مهربانش است !
درود و سلام

نرجس یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام عزیزترینم . روزگارتان به شادمانی . چقدر کم سعادتم اینروزها به نبودن و نشنیدن شما !

سلام مهربانترین .
روزمرگیها سرمان را گرم کرده است و از بودنمان در مجاز کم !
ایام شما هم به کام .

علی نیک بخت سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.kholoud.blogfa.com

دست آقای آوینی درد نکند.

واقعا دست آقای آوینی درد نکند !
خوش آمدید

س سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ب.ظ

سلام
سجع گو شده اید ! خوشم آمد :
روزمرگیها سرمان را گرم کرده است و از بودنمان در مجاز کم !

گرم و کم سجع است

سلام
بهرحال شاگرد استادی چون شماییم !
ذره ذره باید بیاموزیم !
ممنون از حسن توجه اتان

صبرا سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ

رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود:

الشتاء ربیع المومن یطول فیه لیله فیستعین به على قیامه و یقصر فیه نهاره فیستعین به على صیامه؛

زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى کوتاهش براى روزه دارى بهره مى‏گیرد.

(وسائل الشیعه، ج 7 ص 302، ح 3)

خدا کند بتوانیم آنگونه که رسول گرامی فرمودند عمل کنیم !
ممنونم صبرای عزیز

عبد چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ب.ظ http://abdreza.blogfa.com

سلام من خوبم. شما خوبید؟
مطلبتون قشنگ بود. شب یلداتون هم مبارک
موفق و پیروز باشید

سلام
ممنونم ، خوبم به لطف دوستان ،امیدوارم شما هم با نشاط و سلامت باشید .
یلدای شما هم مبارک
سربلند و پر توان باشید و همیشه خندان .

مریم چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:36 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

بیا ماه من و یلدای من باش

شب بارانیه دی ماه من باش

بیا زیباترین مجنون این شب

یه عمری با من و لیلای من باش . .
سلام عزیزترینم
یلداتون مبارک

سلام مهربان مریم
یلدای شما هم مبارک
ممنونم از شعر زیبایت .

نرجس چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام .
شاعر شده اید و اینرا از نظرات زیبایتان می یابم ! شاید اینها هم اثرات همان تنهایی ست و دلتنگی .
یلدایتان شاد , غمها از دلتان فراری , سلامت باشید و پایدار عزیزترینم .

سلام
بشنو اما باور نکن ! اینها در اثر مصاحبت با خانم سعادت یار از زبانم در رفته ! خدا کند با ادبیات کمی مانوس شوم !
اوقات شما هم به خوشی و شادمانی عزیز مهربان

دانیال پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ق.ظ http://d.blogsky.com

ای فروغ همیشه ی شب ترین لحظه های من
یلدایت مبارک

ممنونم دانیال عزیز
امیدوارم شروع فصل زمستان برایت پر از لحظه های خوب و شاد باشد ، و غم از درونت رخت بر بندد .

نرجس پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ق.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

نه عزیزترینم , نظرات زیبایتان برای آسمان سیاه , برای درپی شناخت , برای من , برای سعیده , برای خانم سعادت یار و دیگران همه موید سخن من است !می شنوم و باور می کنم !
باز هم شاد باشید و تندرست ...

امیدوارم همانگونه باشد که شما می گویید !
اما ذهنهای منطقی کمی از احساساتشان کاسته می شود !(از احساسات نه عواطف)
بهر حال ممنونم از حسن نظرت مهربان

مریم جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

سلام بر بانوی نفس های پاک
ببخشین خانم اجازه؟! امانت ما رسید؟
امانت شما کی میرسه؟
دوستتون دارم بی نهایت

سلام بر مریم مهربان
بله امانت شما رسید !خیلی هم ممنون .
اما شرمنده
من هم دوستت دارم نازنین

مریم شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:37 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

سلام خانم تنفس!
اون کامنت خصوصی که برام گذاشتین یعنی چی اونوخت؟
وای خدا دلم گرفت بخدا
چی شده یهو ناراحتم تروخدا یه چیزی بگین

عاشق همت فراموش شده چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 ق.ظ http://http://asheghehmatperspolis.blogfa.com/


یاعلی مددددددددددددد

سلام برادر بزرگوار
خوش آمدید به کلبه ی متروک ما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد