تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

اینک شوکران


قاب عکس ایوب را از روی تاقچه برداشتم و روی سینه م فشار دادم . آه کشیدم "« آخر کی اسم تو را گذاشت ایوب؟"

قاب را می گیرم جلوی صورتم . به چشم هایش نگاه می کنم " می دانی ؟ تقصیر همان است که تو اینقدر سختی کشیدی . اگر هم اسم یک آدم بی درد و پولدار بودی ، من هم نمی شدم زن یک آدم صبور سختی کش "

اگر ایوب بود به حرف هایم می خندید . مثل توی عکس که چین افتاده زیر چشم هایش.

روی صورتش دست می کشم " یک عمر من به حرف هایت گوش دادم حالا تو باید ساکت بنشینی و گوش بدهی که چه می گویم.از همین چند روز آن قدر حرف دارم از خودم ، از بچه ها .

محمد حسین داغون شده .ده روز از مدرسه اش مرخصی گرفتم فرستادمش شمال . هر شب از خواب می پرد و صدایت می کند ، خودش را می زند و لباسش را پاره می کند . محمد حسن خیلی کوچک است ، اما خوب می فهمد که نیستی تا روی پاهایت بنشیند و با تو بازی کند . هدی هم که شروع کرده هر شب برایت نامه می نویسد ، مثل خودت حرف هایش را با نوشتن راحت تر می زند ."

اشکهایم را پاک می کنم و به ایوب چشم غره می روم " چند تا نامه جدید پیدا کردم . قایمشان کرده بودی ، رویت نمی شد بدهی بدستم ؟ ولی خواندمشان . نوشتی تا آخرین طلوع و غروب خورشید حیات ، چشمانم جستجوگر و دستانم نیازمند دستان تو خواهد بود . برای این همه عظمت ، نمی دانم چه بگویم . فقط زبانم به یک حقیقت می چرخد و آن این که همیشه هم سفر من باشی خدا نگهدارت . هم سفرت ایوب." قاب را می بوسم و می گذارم روی تاقچه.


اینک شوکران ایوب بلندی به روایت همسر

نفس عمیق: روح ها و اندیشه های بزرگ تا ابدیت زنده خواهند ماند و ما همچنان در اعجاب قدرت درونشان ....

نظرات 26 + ارسال نظر
سرگرمی و دانلود چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ب.ظ http://www.free-downloadha.com

سلام
وب زیبایی داری
به منم سر بزن.
منتظرتم

س پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام بانوی نیکویی ها
دلتنگ دیدارتانم.

برای در مدار ماه کامنت گذاشتم نمی دانم چرا ارسال نمی شود.
این بود حرفم:

سلام عزیزانم
دوستتان دارم همواره ی خدا

این وبلاگ را خیلی دوست دارم متشکر می شوم اگر به جمعمان بفزاییم.
http://www.royanatamam.blogfa.com/

سلام بانوی مهربانیها
ما هم شما را بیش از پیش دوست داریم و امیدواریم همچنان پاینده باشید ....
اما دوریتان را در اعتلای سکوت تحمل می کنیم و همچنان دلتنگتان می شویم

حتما می خوانمشان

طهورا پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:27 ب.ظ

چه زیبا، مثل همیشه خواندنی بود ...خوش به حالشان.

عجب نفس عمیقی ...لازم داشتم.
سلام مهربان
دستمریزاد.

سلام
لطف دارید عمه جان
همیشه برقرار باشی

س ر خ ت ر جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام
کامنت گذاشتم نمیدونم ارسال شد یا نه
اگه نشد بفرمائید دوباره بزارم

سلام
کامنتی از شما ارسال نشده!

س جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:10 ب.ظ

زیبا بود و غم انگیخت.
ایوب های صبور،آبروی زمانه اند

واقعا صبر ایوب می خواهد...
سپاس

سهبا جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:36 ب.ظ

می شود عشق را به این زیبایی و به این تمامیت معنا در میان آدمیان زمینی هم یافت , اگر جنسشان از خاک نباشد !
آخ که چقدر این روزها در به در معنای عشقم و اینجا در همسایگی دل یافتمش ... ( آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم ...)

سلام عزیزترینم . ممنونم که یادآور زیبایی ها شدید برایم. تلنگر خوبی بود بر روح خفته این روزهایم .

سلام مهربانم
نبینم این روزها آزرده خاطر باشی...!
...............
اینهمه حضور عشق بعد از بیست و نه سال زندگی وتحمل رنج زخم های برجا مانده از جنگ!

سعیده جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:11 ب.ظ http://s73.blogsky.com

سلام...
حاضری بزنید برایم...
با کلی شرمندگی برای تاخیر

سلام
شما همیشه تو قلب ما حاضری ، خوش اومدی
باورت میشه چند دقیقه پیش داشتم بهت فکر میکردم ؟!

مستقر شدی؟

[ بدون نام ] شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 ق.ظ

لطف دارین شما
دل به دل راه داره دیگه

آره..حدودا از 15 بهمن اینجام

به سلامتی باشه ،
سالهایی پر از موفقیت و برکت را پیش رو داشته باشید

طهورا شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام علیکم
ببخشید برادرزاده نامه ی پرازمحبّت استاد س به من اومده پیش شما ...چه جای خوبی اومده ...

سلام عمه جان
خانم س همیشه و به همه لطف دارند ...

میم دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام

پست قابل تاملی بود
کامنت استاد سعادت یار هم بسیار زیبا بود :
ایوب های صبور،آبروی زمانه اند

این کلیپ هم شاید خالی از لطف نباشد
http://www.aparat.com/v/hVqeN

سلام
مرحوم ابوالفضل سپهر دردها و غم ها را زیبا به شعر کشیده است.
روحش شاد
ممنون

س ر خ ت ر دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:35 ب.ظ

سلام
محمد حسین داغون شده
برایش مرخصی گرفتم تا حال و هوایش عوض شود
هر شب برایت نامه می نویسد
خودش را می زند
خوب می فهمد که نیستی
چقدر درد
بیانش سخت است
کشیدن این همه بار ....
زبان قاصر است و عقل شرمنده

سلام
چشمهای پر از اشکش در موقع بردن کسی که دوستش دارد به آسایشگاه اعصاب و روان بسیار غم انگیز بود...

هادی چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام
گفتن برخی کلمات ..و خواندنش .. اسان است..
ولی چقدر در صخنه عمل .. دشوار است..
بارها میمیری و زنده میشوی در هریک از این صحنه ها!
و البته و صد البته که فقط با پای عشق میتوانی بروی این راه را..
و انگاه که عشق امد..
که دیگر چه باک عاشق را از هر چه بر سرش میاید...
..و من دور افتاده از کاروان عشاق چه میفهمم..از این حالات..
تنها دعا میکنم که خدایش خود عنایت فرماید
که میفهمم چه اکسیر ارزشمندی است..
التماس دعا

سلام بزرگوار
بله باید عاشق باشی تا بتوانی در این راه اینهمه پایداری کنی
وصبور باشی در برابر اینهمه رنج...
خوش آمدید و ممنون از حضورتان
محتاج دعاییم

سهبا چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام عزیزترینم . ممنون محبتهای همیشه تان .

سلام عزیز مهربان
اختیار داری
شما لطف داری

محمد جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.hubut.blogsky.com

سلام:

....و همیشه ،فقط شوکران....

سلام

خوش آمدید ...

هادی شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:40 ق.ظ

سلام
صبح زیبای شما بخیر!

سلام
صبح شما هم بخیر و نیکی .
سلامت و برقرار باشید

مهدی اسدزاه ج 70% چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ب.ظ

سلام بزرگوار
در سرزمین وحی دعاگوی شما بودم و بهترینها را بری شما وخانواده گرامیتان آرزو کردم.
پست خوبی بود و از استقامت و وفاداری این خانواده معظم درسها گرفتیم همیشه سربلند و سلامت باشید.

سلام
زیارتتان قبول درگاه احدیت .
ممنون از لطف و محبتتان ، زیارت خانه کعبه روزی هر ساله تان باد
ما هم از صبوری شمایان درس می گیریم
برقرار باشید

مریم شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:27 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

سلام مهربانترینم
همیشه گفته ام و همیشه میگویم... که ما همارۀ تاریخ مدیون این عزیزانیم
چقدر شهید شدن آرزوی دوریست... لاقل برای منِ نالایق
دعایم کنین...

سلام مریم جان
خیلی هم مدیونیم ...
محتاج دعاییم
..................
باز هم تبریک عروس خانم .
فکر کنم اهالی بلاگستان از همه خوشحالترند

الهام.ک شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:49 ب.ظ

سلام
دلم برای زیارت شهدا خیلی خیلی تنگ شده
مثل اینکه گناهانم اینقدر زیاد شدن که باید تنبیه بشم
شما که وضعتون خوبه و باهاشون ارتباط دارید، دعاکنید بلکه یه عنایتی بشه
خیلی سخته دوری... خیلی...
گاهی وقتا با تمام وجودم حس می کنم که در دنیا به معنای تام پست بودن! دارم غرق می شم...
عاجزانه ملتمس دعام..
خواهش می کنم به مقربین درگاه معبود، که باهاشون ارتباط دارید، پارتی بازی کنید و سفارشمو بکنید
من برای کار و درآمد دست به دامن کسی نشده و نخواهم شد ولی در این مورد واقعا نیاز به پارتی بازی دارم...

سلام الهام جان .
شما همیشه لطف داری عزیزم . خدا کنه قابل فرمایشات شما باشیم !
لطف معنوی شهدا همیشه شامل حال ما بوده و قدردانشان هستیم .
هر وقت کاری داریم و دلمون می گیره ازشون کمک می خواهیم
شما که در سرزمینی هستید که جای جایش خون شهداست و در دل معنویت آنان زندگی میکنید ...
امیدوارم به اخلاص شهدا که صفت مشترک همه اشان بوده خودشان یاریتان کنند و کمکمان کنند در دینمان ثابت قدم باشیم در این روزگار سخت.
دلتنگتانیم

سرخ تر یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام

سهبا دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ب.ظ

سلام عزیزترینم . وقتتان بخیر. خسته کار و بار آخر سال نباشید مهربان .

س سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام
دلتنگم اما مجبورم نباشم
شما بمانید و بنویسید تا من بر می گردم.

صبرا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 ق.ظ

سلام
دلم برای ِ این جا تنگ شده بود ...

خواندنتان بماند در روزهای ِ بهتری انشا الله .

:)

التماس دعا

میم چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ق.ظ

سلامو ارادتو آرزوی اسفندی خوبو همین:-)

طهورا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:59 ب.ظ

نفس هایتان برقرار ...مستدام

سلام برادرزاده

مهدی اسدزاه ج 70% پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام
پیشاپیش عیدتون مبارک.سال خوب و پر از خبرهای خوش و سلامتی و تندرستی برایتان آرزو می کنم.

سلام
متشکرم .امیدوارم سال خوب و با برکتی هم
برای شما و عزیزانتان باشد.

عاشق همت فراموش شده جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:49 ب.ظ http://ashegh-hmp.mihanblog.com/

باسلام به کلبه عاشق همت خوش امدید/یاعلی مدددددد

سلام
امیدوارم همیشه لبتان خندان و دلتان شاد باشد .
به یاد ماندنی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد